neděle 24. ledna 2010

Nový fenomén YouTube

38 komentářů:

  1. že by nebylo od věci opět přejmenovat blog...
    Bezedna studna?

    ze GP je u dna?
    Neni nic vic v kurzu
    ve spornem diskurzu
    pry nazory zbytecne
    rad ctenarstvo netecne
    chtel by mit na Wiki
    ctenare s navyky
    cvicenych opic?
    tot jeho topic?

    V diskusich rikejte
    co v clancich chybi
    co napsat opomel,
    kde ze ma chyby

    V debatach dokazte
    ze jste mu rovni
    prevahu prokazte
    obdivu hodni
    ne jen jak ctenari
    jak mocnych slov mistri
    a tak jako GP
    i Vy ze jste bystri:-)

    Sem nutno prispivat
    nazory psati
    vse co vas napadne
    co nevice znati
    vse co si prati
    sem do placu dati
    pak dobre zde dopadnem
    a budem se smati:-)
    ========================

    OdpovědětVymazat
  2. Nic mi do toho není, ale proč to dáváš pod článek o YouTube??? Hodláš k tomu natočit video?

    OdpovědětVymazat
  3. Alternativní diskusse k článkům na LW
    u GP maji tyto komentare na ktere jsem reagoval ale dal na spatne misto zde - sorry
    ===========================================
    Guy Peters řekl(a)...
    Reakce okolí jsou v drtivé většině naprosto nezajímavé, jako např. tato Vaše (no offence intended). Podstatou blogu jsou informace, zde o tom, že chroničtí diskutéři mají náhražku.

    24.1.10 21:10


    Alex Juchelka řekl(a)...
    Guy Peters: Myslím, že by nebylo do věci opět přejmenovat blog...

    24.1.10 21:49


    vodnik007 řekl(a)...
    že by nebylo do věci opět přejmenovat blog...
    Bezedna studna?

    24.1.10 23:13

    OdpovědětVymazat
  4. Mně to dojalo! Myslím ten klip "Patnáctiny". Kdyby to bylo inteligentní nebo mělo úroveň, nebylo by to ono. Já si ještě trochu vzpomínám, jaké to bylo, když mi bylo 15, za nastupující normalisace. A kdybychom měli ty možnosti, asi bychom to bývali měli dost podobně.

    OdpovědětVymazat
  5. Vodník: Já jsem se na to sice nedodíval do konce (možná, že to ještě zkusím), ale také mám k holkám spíš sympatie. Vadí mi snad jen ty patnáctky s nalepenýma nehtama, vyžehlenýma vlasama a jejich partneři, a la Justin Timberlake v rapperskych kšiltovkách. To mi přece jen máničky a podobná normalizační strašidla předlistopadových let připadala přirozenější...

    OdpovědětVymazat
  6. AJ: Tady je s holkama interview a diskusse. Je zajímavé, jak většina lidí se může zalknout nevraživostí, jaký jsou holky trapný, blbý, píči, neuměj zpívat (jako by Johnny Rotten uměl!) atd. No a já myslím, že my, máničky, jsme našim rodičům přišli stejně nepřirození a příšerní, jako připadají nám tyhle holčičky s bílými nehty...

    OdpovědětVymazat
  7. Vodník: Rozdíl vidím v tom, že dívenky napodobují kultury amerických hitparád, tzn. establishment, kdežto máničkám šlo o něco zcela jiného. Holky chtějí být IN, máničky chtěly být OUT.

    To já ovšem přehlížím, neb je v tom stále jistá nevinnost, jak sám pociťuješ výše...

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, ta nevinnost a neprofesionalita mě fascinuje. Ta nová, Vanessa, dělá kompars na tom videoklipu.

    BTW, v našich letech být "out" bylo "in"! Pro tyhle holky je to jejich "dance" to, co byli pro nás Cream nebo Jethro Tull.

    OdpovědětVymazat
  9. Fascinující je, že se může ve věku Facebooku proslavit jako hudební skupina množina tří holek, které vůbec neumějí zpívat a ze 2/3 nejsou ani hezké.

    BTW, v našich letech být "out" bylo "in"!

    Měli jste to jednodušší. Dneska je "in" být "in" i "out", "out" je jedině nebýt ani "in", ani "out".

    OdpovědětVymazat
  10. Ale celebrity to asi jsou, když o nich skládají i remaky :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Vodník: BTW, v našich letech být "out" bylo "in"!

    Měřeno vůči většinové kultuře. To, co ty holky napodobují je v podstatě kultura spotřebních médií, která dnes v ČR převládá, kdežto za našich mladších let byly v Husákovské republice máničky a jejich kultura rozhodně v menšině.

    Pecina: "out" je jedině nebýt ani "in", ani "out"

    Ano, a říká se tomu zen... : )

    OdpovědětVymazat
  12. TP:
    ze 2/3 nejsou ani hezké.
    To je věc vkusu, ale já se přiznám, že se na ně dívám spíš otcovskýma než chlípnýma očima.

    Měli jste to jednodušší.
    V něčem možná, ale celkově zcela určitě ne!

    AJ:
    Myslím, že to nejde dost dobře srovnat. Husákovskou většinovou kulturu nepřijal v mém okolí prakticky nikdo za svou, takže jde o úplně jinou situaci.

    OdpovědětVymazat
  13. Mimochodem, mám k slečnám ještě jeden sentiment: jsou z Ledče nad Sázavou, z města kde se s nejvyšší pravděpodobností (nebo někde v blízkém/sousedním městečku) měly odehrávat neuvěřitelné příhody žáků Kopyta a Mňouka, jichž jsem byl vášnivým čtenářem (o Vánocích jsem si koupil kompletní příběhy).

    OdpovědětVymazat
  14. Vodník: Husákovskou většinovou kulturu nepřijal v mém okolí prakticky nikdo za svou, takže jde o úplně jinou situaci.

    Tady přece vůbec nejde o tvé (bezprostřední) okolí, pokud za své okolí nepovažuješ celé Československo, a v tom případě kecáš... : )

    OdpovědětVymazat
  15. Ale Johny Rotten nepředstíral, že umí zpívat ... (Starý pán)

    OdpovědětVymazat
  16. Tady přece vůbec nejde o tvé (bezprostřední) okolí
    Ne nejde. Opakuji, že ani ti, kteří nebyli v mém bezprostředním okolí, husákovskou kulturou pohrdali a toužebně se obraceli k nám, k našemu světu. Ale možná i mé širší okolí bylo zcela netypické. Fakt je, že mimopražské Čechy a jejich svět jsem poznal pořádně až v emigraci.

    OdpovědětVymazat
  17. Johny Rottenovi nebylo 13 a nebyl holka z Ledče nad Sázavou.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak uz jste tu rozebrali 3 defcata z Ledče nad Sázavou, ze fsech moznejch uhlu, dokonce ste se i shodli ze:
    Dneska je "in" být "in" i "out", "out" je jedině nebýt ani "in", ani "out".
    Ale me by zajimalo to hlavni co jste tu nerozebrali.
    CO TO BYLO CO PRIVEDLO VICE NEZ 800 LIDI DO MALEHO SALU NA NEZNAME 3 HOLKY Z LEDCE?

    Alexi fsimni si ze ac neumim psat prinutil jsem se do velkych pismen a to nejen jen pismene prvniho.

    se mi to rysuje s Tebou stale jasneji
    ze na stezce kolem Salt lake po ktere se koleckujes vysypu krabicku pripinacku. Abys mel jistotu ze sou mojim dilem, namocim je do medu, tohle jeste dovedu:-)
    Ze prvnim velkym pismenem mam spravne vetu zacinat, to davno na vedomi mels mi dat,
    ze male picha ve voku
    jak vosina v rozkroku:-(
    male je mi vhodne
    pripada mi hodne:-)

    OdpovědětVymazat
  19. Vodník: Já se bavím o tom, že když člověk šel do trafiky, tak tam měli Vlastu a Mladý Svět, ne NMM, Bilboard a nebo Bravo. Opakuji, o tvůj uzky (z hlediska celkove pouplace) okruh známých vubec nejde. A samozřejmě jsi o těch druhých, o té větěšině věděl, i když jsi je možná důvěrněji poznal až v emigraci. To já také...

    OdpovědětVymazat
  20. Astr: Já jsem nenapsal, že neumíš psát, pouze jsem citoval p. Peterse. Tak si ty připínáčky laskavě schovej! : )

    OdpovědětVymazat
  21. OK pripinacky nastrazim na Peterse....
    a Ty se mnou neper se:-)

    Ale stejne me zajima jadro pudla,
    to hlavni co jste tu nerozebrali.
    CO TO BYLO, CO PRIVEDLO VICE NEZ 800 LIDI DO MALEHO SALU NA NEZNAME 3 HOLKY Z LEDCE?

    a) fantasticka reklama
    b) slavne trojky zrozeni
    c) jen zvedavost
    d) predavkovani prostredky na povzbuzeni
    e) vliv Vesmirneho zareni, ktere ucinkovalo v pruhu od Ledce na Prahu
    f) kombinace fseho vyse

    g) fsechno je jinak

    OdpovědětVymazat
  22. Ale i v tom Mladém Světě hledala ta většina fragmenty toho, o čem bylo Bravo (které šlo na černém trhu na dračku, u většiny!); Vlastu do toho nepleť, tu četly ženy důstojníků ČSLA. Nikdo v Praze se pokud vím nechtěl podobat Gottovi nebo Zagorové, nýbrž Jaggerovi nebo Hendrixovi. Jediní, kdo byli kulturně (jakž takž) nasyceni domácí produkcí, byli kotlíkáři.

    Opakuji: je to příliš odlišná situace na nějaké detailnější porovnávání...

    OdpovědětVymazat
  23. tak sakra byl tam nekdo u tech 3 pannen z Ledce abych se dozvedel na co se tam tak chtive dostavila temer tisicovka dusi?
    Nekdo vi a povi, ci jen tusi?

    OdpovědětVymazat
  24. Vodník: Nikdo v Praze se pokud vím nechtěl podobat Gottovi nebo Zagorové, nýbrž Jaggerovi nebo Hendrixovi.

    Nezlob se, ale to je blábol století : )

    OdpovědětVymazat
  25. AJ: :-)) Nejen to! I ten Gott a Zagorová více nebo méně nenápadně napodobovali západní vzory (nezpívali-li právě nějakou sovětskou píseň jako úlitbu bohům). Opakuji - nelze to srovnávat!

    OdpovědětVymazat
  26. Vodník: Opakuji - nelze to srovnávat!

    Já vím, že opakuješ, ale to ještě neznamená, že to tak ve skutečnosti je. : )

    Gott a Vondráčková sice západní vzory napodobovali, ale napodobovali vzory západního establishmentu, tzn. v podstatě 'překládali' do českých poměrů často bezduchý západní popík. Taková 'překladatelská' činnost je, předpokládám, dnes v ČR minimální - západní kultura tam má otevřené dveře. O 'západ' jako takový zde ani nejde. Šlo mi o rekaci na většinovou, mainstream kulturu.

    Vedle většinové popové kultury Gottů, Vondráčkových a Olympicu existovala alternativní (menšinová) kultura mániček, jazzových dnů a zakázaných rockových nebo folkových koncertů. Nevím, zda něco podobného existuje v ČR dnes, ale tipoval bych, že ano a určitě to bude něco v opozici k emo dívčím teenage skupinám a nebo image ochočených amerických rapperů (obojí dnes naprosto komerční, většinové trendy, živené již roky na západě prostřednictvím médií, módních časopisů, MTV, apd.) křečovitě přeneseného do českého prostředí.

    Šlo mi pouze o to, že dívenky z videa se snaží být Vondráčkovou, ne Dášou Voňkovou, kdežto ještě na začátku 80tých let, kritizoval Kocáb Soukupa za to, že šel 'za prachy' hrát s Gottem a delší vlasy znamenaly ještě pořád, že ses musel častěji na požádání prokazovat obačankou (tolik k tomu, že se všichni v Praze chtěli stát Jaggerem nebo Hendrixem : )

    OdpovědětVymazat
  27. Rovněž soudím, že se Vodník mýlí. Dosti podstatná část normalisační mládeže zbožňovala Michala Davida, Kotvalda & Hložka, Miro Žbirku, Dalibora Jandu atp., takže záliba v Jaggerovi a Hendrixovi nebyla zdaleka prevalentní (spíš bych ji viděl, i v Praze, jako menšinovou).

    OdpovědětVymazat
  28. Kazdy z Vas sel v jinem case
    kazdy take s jinou deskou
    navic jeste jinou stezkou
    rikejte si pak co chcete
    na mainstreamu neshodnete

    OdpovědětVymazat
  29. AJ: Já nemluvím o nějaké Dáše Voňkové (kterou BTW neznám; nemyslíš Vokatou?) nebo Plastic People. Byli Beatles, Cream, Stones, Jethro Tull mainstream kultura? Na mě to skoro dělalo ten dojem. U Beatles v 70. letech aspoň určitě, ale u nás na gymplu znaly Jethro Tull i šprtky.

    TP: 80. léta, o kterých píšeš, jsem nezažil. V 70. letech česká popová scéna zdaleka nebyla tak pestrá a kdo se zajímal o muziku, tak českou produkci (až na naprosté výjimky jako Flamengo, Blue Effect, Energit apod.) moc vážně nebral.

    OdpovědětVymazat
  30. Vodník: Klíčové slovo je, že na tebe to dělalo ten dojem, tzn. na člověka, který tvrdí, že v Praze chtěli být všichni buďto Jaggerem nebo Hendrixem než Gottem a Vondráčkovou : )

    Ale uznávám, že Beatles většinovou kulturou v té době asi byli. To je ale tak všechno. Kromě těch, kteří se o hudbu vysloveně zajímali, o ostatních skupinách většina lidí (tzn. ti mimo tebe a tvůj úzký okruh pár set známých ; ) většinou nic nevěděla. Nebyly presentovány v médiích, jednou za čas vydal Supraphon nějaký výběr. Desky se dovážely buďto z venku a nebo kupovaly na burzách... Taková situace nemůže být přece v žádném případě považována za výraz mainstreamové kultury. Lidé se odlišovali právě tím, co poslouchali. Odlišovali od běžné produkce, toho, co se hrálo v rádiu, tzn. od Vondráčkových a Gottů a v podstatě už i od těch Beatles.

    Platilo to jak v 70., tak 80. letech (ta uvádím, jako příklad toho, že tato situace trvala ještě relativně krátce před tzv. revolucí; já jsem odjížděl v 1985...)

    Dáša Voňková byla písničkářka, která přišla na scénu zhruba v polovině 70tých let.

    OdpovědětVymazat
  31. Vase vymena je ukazkova v tom ze kazdy mate pravdu, neb jste to kazdy prozivali sice ve skoro stejnem case ale v uplne jine parte hudebnich fandu.
    Abych Vam tu v tom udelal vetsi pestrost, tak couvnu jeste o 10 20 let zpet a soude podle muziky kterou jsem miloval, co poslouchal a v jake spolecnosti se pohyboval, tak to sice bylo take v CSSR, ale radio bylo naladeno na Voice of America, kde se mluvilo krasnou prekrasnou pomalou a srozumitelnou Emerickou anglictinou a kde prevazovaly skupiny od nestarsiho jazzu az dozadu k N.Orleans, skrz vsechny nejslavnejsi
    Armstrong,Count Basie, Nat King Cole, Ella Fitzgerald, a koncilo to melodickou muzikou 50 a 60let.
    To ve me zustalo a dodnes a kdyz nectu Vase moudra tak ma velmi casto naladenu moji starou dobrou muziku na
    http://kcea.org/~kceaplaylist/ourmusic.html
    Pro Vas mnohe mozna navrat do praveku, pro ty mlade a zcela nejmladsi zcela urcite, ale rozhodne si netroufnu tvrdit ze to byl mainstream me generace. I tehdy jako dnes pro mnohe koncil svet za hranicemi jejich mesta, ci vesnice, ne vsichni radeji hledi az za obzor, i Gott mohl byti vzor, ne kazdy sel do sveta pro nazor.Jen souhlas s tim, ze driv zavrena hranice, rozletu branila nejvice.
    To bylo k Vasim recem, ale marne se snazim
    CO TO BYLO CO PRIVEDLO VICE NEZ 800 LIDI DO MALEHO SALU NA NEZNAME 3 HOLKY Z LEDCE?
    Doprkynka dubovyho vodpovi mi negdo z nesametove CR nebo to mam marny?

    OdpovědětVymazat
  32. Pokud by se snad chtel nekdo se mnou hadat, dovolim si dodat, ze kdyz mladym pustim treba toto:
    http://www.youtube.com/watch?v=OByckZIxtCE&NR=1

    FSICHNI bez rozdilu se usmivaji:-)
    Nevim proc, ale me pripada ze priblble :-(

    OdpovědětVymazat
  33. Konecne odkaz spravne funguje i v nahledu,
    moje omluva za nepovedene predchozi.
    boogie

    OdpovědětVymazat
  34. MAINSTREEM RIKATE?
    Povalecna numer ONE
    In the Mood
    a Americane milovali i
    Chattanooga
    po strane si vyberte i dalsi kdo se chcete prenest do obdobi let predvalecnych az povalecnych v USA:-) To snad jako uvod do jazzoveho praveku stacilo, vazeni milovnici Jaggeru a Hendrixu :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Astr: Jazz se v Evrope po válce stal poměrně brzy kulturou elit, odtamtud prosákl do mainstreamu a i jeho méně mainstreamové varianty - free jazz, apd., byly od počátku uznávany jako 'kultura'. Jazz tudíž nebyl v Evropě výrazem revolty proti jiným hudebním směrům a revolty obecně, jinak, než třeba výrazem pohrdání nižšími hudebními formami z hlediska typického posluchače vážné hudby (s nímž má typický fanoušek jazzu hodně společného).

    Proto také bylo možné ustanovit v ČSSR Jazzovou sekci a později ji pod jazzovým pláštíkem 'subvertovat' avantgardou a rockem. Jazz se tenkrát běžně hrál v rozhlasu...

    OdpovědětVymazat
  36. AJ: výjimkou byla situace u nás (a zřejmě v celém socialistickém táboře) v 50. letech, kdy byl jazz kommunisty pronásledován stejně jako nacisty - skvěle to popisuje Škvorecký v Miráklu. Teprve začátkem 60. let přišel jazz na milost, možná i proto, že se jim hodil proti nastupujícímu rock'n'rollu. Bigbíti se pak v 70. letech pokusili zaštítit jazzovou sekcí, ale to jim dlouho nevydrželo...:-\

    OdpovědětVymazat
  37. Vodník: Jo, to je fakt. Já jsem to měl bůhvíproč spojené především s válkou - asi o tom psal právě Škvorecký... : )

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně (když už to musí být…): <b>text</b>
Odkaz: <a href = "http://adresa">název odkazu</a>, tedy <a href = ""></a>

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.